EPA

Wat is er de laatste tijd nieuw bijgekomen op de site. Klik hier om de nieuwe berichten in deze categorie te zien.
BUTTON_POST_REPLY
Aat
Berichten: 244
Geregistreerd: 10 Aug 2002, 12:34
Woonplaats: Hillegom
CONTACT:

EPA

Bericht door Aat »

Hallo allemaal,

Ik was al een poosje op zoek naar een manier om meer informatie over personen uit onze stamboom op de site te kunnen zetten. Met name dan info over geboorte-, huwelijks- en overlijdens-aktes. Maar ook krantenknipsels, foto's etc.

Ik denk inmiddels een redelijke manier gevonden te hebben door het maken van een Electronisch Persoons Archief. Eigenlijk is dit niet meer dan een aparte folder waar allerlei bestanden in staan die betrekking hebben op die persoon.

Ik heb als proef inmiddels voor een aantal personen zo'n eigen folder aangemaakt. Deze zijn te vinden door in het uitgebreide stamboom overzicht te klikken op dit Afbeelding symbool te klikken. Er wordt dan een lijst getoond met alle beschikbare bestanden waar ook weer op geklikt kan worden. Kijk eens onder de nummers 660, 674 en 678 hiervoor.
Het verschil met de bestaande knopjes "Extra info" is dus dat hiermee slechts naar 1 andere informatiebron kan worden verwezen.
Met de nieuwe manier kunnen per persoon een onbeperkt aantal bestanden en informatiebronnen worden weergegeven.

Als een en ander goed werkt zal ik in de toekomst meer van deze aparte folders aanmaken om meer informatie te kunnen delen. Wel is het zo dat ik dit alleen doe (i.v.m. privacy) voor personen die al geruime tijd geleden zijn overleden.

Mocht iemand nog aanvullingen hebben dan hoor ik dat heel graag natuurlijk.

Met vriendelijke groeten,
Aat
email: Aat@Versteegt.net
BUTTON_POST_REPLY