monument nieuwloosdrecht

Dit is het gastenboek van www.versteegt.net
Klik hier om alle aantekeningen in het gastenboek te zien.
BUTTON_POST_REPLY
nel messelink-versteegt

monument nieuwloosdrecht

Bericht door nel messelink-versteegt »

Hallo grote familie,
In het krantje van Ede las ik gisteren het volgende bericht:
In Loosdrecht is een monument van natuursteen opgericht vlak bij de plaats waar de executie heeft plaatsgevonden. Hier worden niet alleen de tien slachtoffers van 20 maart 1945 herdacht, maar ook twaalf inwoners van Loosdrecht, die in de oorlog omgekomen zijn. Eén van de tien namen van 20 maart is om onbekende redenen van het monument verwijderd. Ook het monument in Loosdrecht is sterk in verval. Namen zijn nauwelijks nog leesbaar. Op de plaquette die naast het monument is aangebracht om de onleesbare namen te vervangen heeft de tand des tijds eveneens zwaar toegeslagen.
Het is triest te moeten constateren dat een stukje geschiedenis zo in verval is geraakt. En dat niemend er iets aan wil doen. "Herinneringen vervagen, monumenten ook", zo wordt gesteld. Maar daarvoor zijn monumenten toch niet opgericht. Mijn vraag: zullen we er iets aan doen?
Email : nelmesselink<apestaartje>hetnet.nl
Aat
Berichten: 244
Geregistreerd: 10 Aug 2002, 12:34
Woonplaats: Hillegom
CONTACT:

Monument

Bericht door Aat »

Hallo Nel en alle overige familieleden.

Ik was even aan het zoeken op het net of er wellicht meer informatie over het monument te vinden zou zijn. En inderdaad bij de stichting 4 en 5 mei een pagina gevonden. Zie onderstaande link:
http://www.4en5mei.nl/oorlogsmonumenten ... Id/1_14142
Op deze site staan ook wat foto's en is ook te zien welke scholen en instellingen momenteel het monument hebben geadopteerd. Misschien zou er in samenwerking met hen iets te organiseren zijn ter verbetering van het monument?

Met vriendelijke groeten,
Aat
Rineke
Berichten: 15
Geregistreerd: 12 Sep 2002, 11:56
Woonplaats: Drachten
CONTACT:

Re: monument nieuwloosdrecht

Bericht door Rineke »

Hallo

ik ben benieuwd of er iets is voortgekomen uit het stukje tekst het monument Nieuwloosdrecht.

Groeten, Rineke Lensink-Versteegt
BUTTON_POST_REPLY