stamboom versteeg

Dit is het gastenboek van www.versteegt.net
Klik hier om alle aantekeningen in het gastenboek te zien.
BUTTON_POST_REPLY
Jorienepien

stamboom versteeg

Bericht door Jorienepien »

Hallo makers van de prachtige en uitgebreide stamboom!
Wat leuk om te zien waar de naam versteeg(t) vandaan komt.
We kwamen daar wel bekende plaatsen tegen, maar toch konden we de stamboom van onze tak uit Lopik en omstreken die zich later vestigden in de haarlemmermeer niet daaraan vast linken. We hopen dat jullie er een link in kunnen leggen.
Mijn tante heeft dit uitgezocht in de burgelijke stand registers terug tot aan Johannes Versteeg, geboren in 1769, overleden op 11-01-1833 te Lopik. Hij is getrouwd met Judith van der Hemert (of Verhemert) en daar is verder niets van bekend. Zij kregen een zoon Aart in 1802. Zo hebben we van onze familietak een volledige stamboom, maar past die ook aan die van jullie aangezien er zoveel plaatsen overeenkomen...??
Hopelijk kunnen jullie ons wijzer maken, misschien kan ik eens de stamboom plaatsen?
Groetjes,
Jorien Versteeg en familie
Email : jorienepien(apestaartje)live.nl
Aat
Berichten: 244
Geregistreerd: 10 Aug 2002, 12:34
Woonplaats: Hillegom
CONTACT:

Johannes & Judith

Bericht door Aat »

Hallo Jorien,

Ik heb ook al via email naar je toe gereageerd, maar wil toch ook via het Bulletin Board nog even de laatste stand van zaken rond het onderzoek naar Johannes Versteeg en Judith van den Hemert melden zodat iedereen ook hiervan op de hoogte is.
Deze Johannes Versteeg en Judith van den Hemert heb ik al lange tijd op het oog als zijnde een mogelijke kandidaat om aan onze stamboom toe te voegen. Het lukt echter niet zo goed om zijn geboorte en daarmee zijn ouders te vinden in de registers.
Ik heb inmiddels echter wel een heel sterk vermoeden wie de ouders van Johannes zijn. Ik heb daarvoor naar de namen van de kinderen die ze kregen gekeken. Er zijn bij mij 4 kinderen bekend van Johannes en Judith:
- Maria 09-01-1799
- Aart 08-01-1802. Is vernoemd naar Judith's vader Aart Verhemert.
- Geertje 14-12-1804. Is vernoemd naar Judith's moeder Geertje Kool.
- Hendrik 19-06-1810.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een echtpaar Versteeg die tussen 1750 en 1790 in Jaarsveld of Lopik leefden met de namen Hendrik en Maria en heb deze ook gevonden. Hendrik Versteeg en Maria Bastiaans Schinkel trouwden op 13-02-1763 in Jaarsveld. Van hen ken ik 4 kinderen:
- Jannigje Hendriks Versteeg. Geb. 1762
- Cornelis Hendrikz Versteeg 11-12-1763.
- Mietje Versteeg 16-10-1766.
- Bastiaan Versteeg 27-03-1768.

Het zou heel goed kunnen dat deze Hendrik en Maria in 1769 nog een 5e kind hebben gekregen met de naam Johannes. Ik heb echter zijn geboorte of doop nog niet kunnen vinden en heb daar dus nog geen bewijs voor.
Van Hendrik weten we wel dat hij uit Vianen afkomstig was. Alle reden dus om daar nog eens verder onderzoek te doen.

Met vriendelijke groeten,
Aat Versteegt
BUTTON_POST_REPLY